Deze website maakt enkel gebruik van essentiele cookies

Deze website gebruikt cookies alleen voor het anoniem analyseren van website bezoeken.

Sluiten
Toolbox Klever Schades, reparaties, keuringen en onderhoud

Toolbox om veiliger te kunnen werken

Schades, reparaties, keuringen en onderhoud

Schades komen helaas in de praktijk veel voor. Zowel graafschade als schade aan gereedschap of voertuigen. Bij Klever hebben we natuurlijk een eigen werkplaats. Niet alles, maar veel gereedschap, materiaal of materieel kan daarom in huis worden gerepareerd, gekeurd of onderhouden. Dat is prettig, maar dit werkt alleen als goed wordt doorgegeven wat er aan de hand is. Wij hebben hier manieren voor bij Klever. Toch merken we dat regelmatig gereedschap/materiaal/materieel wordt neergezet bij de werkplaats zonder dat er een melding is gemaakt of zonder dat er een kaartje met informatie aan hangt.

 

Afspraken over schades, reparaties, keuringen en onderhoud

Wat doen we met schades aan bedrijfswagens (geen melding via Pluriform app):

  • Meldt dit aan je leidinggevende.
  • Vul het schadeformulier in dat in je bedrijfswagen ligt en schets de situatie, dit moet voor de verzekering.
  • Vul (via de voorman) op de tablet een reparatieformulier in (Klever app) of gebruik de reparatielijn.
  • Zorg dat je duidelijk vermeldt waar het om gaat.
  • Bel indien nodig Dominik om te overleggen.
  • Voor alle overige schades aan gereedschap/materiaal/materieel vul je sowieso een reparatieformulier in.

 

Wat doen we met schades aan kabels en/of leidingen in de grond (geen melding via Pluriform app):

  • Meldt dit aan je leidinggevende/uitvoerder.
  • Vul (via de voorman) op de tablet een schadeformulier in (Klever app) en voeg foto’s toe.
  • Zorg dat je duidelijk vermeldt waar het om gaat en vul in of het op Klic stond.
  • Bel indien nodig Piet om te overleggen of als er vragen zijn over het invullen hiervan.

 

Wat doen we met het aanvragen van reparaties en/of onderhoud (niet via bestel/telefoon/whatsapp):

  • Meldt dit aan je leidinggevende.
  • Vul (via de voorman) op de tablet een reparatieformulier in (Klever app).
  • Het reparatieformulier kan dus ook worden gebruikt om onderhoud aan te vragen.
  • Zorg dat je duidelijk vermeldt waar het om gaat.
  • Laat het te repareren gereedschap/materiaal of groot materieel met een rood kaartje bij de werkplaats achter.
  • Bel indien nodig Henri om te overleggen.

 

Wat doen we met het doorgeven van keuringen (geen melding via Pluriform app):

  • Als je ziet dat er iets moet worden gekeurd, meldt dit dan aan je leidinggevende.
  • Geef via het reparatieformulier (via voorman) op de tablet door wat er precies moet worden gekeurd.
  • Laat het te keuren gereedschap/materiaal/materieel met een rood kaartje bij de werkplaats achter.
  • Bel indien nodig Kevin om te overleggen.

 

 

Tot slot

Als er hulpmaterieel retour komt van een locatie, dan wel melden of het teruggelegd kan worden zonder dat het geïnspecteerd hoeft te worden (sleepslangen, kettingen, hijsbanden etc.).

Nogmaals: als iets defect is of als een reparatie nodig is, vergeet dan niet het rode kaartje eraan te hangen! 

Laten we proberen om duidelijk te communiceren, dit werkt voor iedereen prettig en zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met Dominik. Mocht je tijdens een werkplekinspectie constateren dat een keuringsdatum van iets is verlopen, dan kun je dit dus ook op bovenstaande manier melden.

Copyright © Klever BV, onderdeel van Van Gelder Groep BV